SOL treedt op in Zorgcentrum Zwijssen in Tilburg

Zondag 26 mei speelden wij in Zorgcentrum ‘Johannes Zwijsen’ in Tilburg.
Dit deden wij om de , inmiddels overleden, Ben Vos te eren. Ben speelde al een behoorlijke tijd besbas bij het Groot Harmonie Orkest, kwam een keer invallen voor SOL en is sindsdien altijd blijven meespelen.

Ben was natuurlijk ook de man achter het omschrijven van partijen naar een andere sleutel of het uitwerken op de computer van partijen vanuit de partituur. De reden waarom wij Johannes Zwijsen uitkozen, was omdat Ben zijn vrouw Pia hier woont.
We hadden een behoorlijk repertoire en de bewoners daar zijn gebaat bij precieze tijden, dus probeerden wij ons daar zoveel mogelijk aan te houden. Peter Essers opende als voorzitter van Sophia’s Vereeniging het concert.
We begonnen met Fanfare and Flourishes, bekent als themesong van het Songfestival, daarna deden we opvolgend de volgende nummers :

• Un Bell Histoire
  • Rosanne
  • Jurassic Parc
  • Highland Rhapsody

Daarna was het even tijd voor wat te drinken, om vervolgens weer verder te gaan met wat luchtigere muziek :

• Hollandse hits (met meezingers zoals ‘Als de morgen is gekomen’ van Jan Smit en ‘Maak me gek’ van Gerard Joling).
  • Charlie and the Chocolate factory (deel 1)
  • I will follow him
  • Mama Mia
  • En natuurlijk sloten af met met Brabant van Guus Meeuwis.

Het repertoire dat we wilden spelen was iets groter, maar zoals al gezegd was het de bedoeling dat wij ons aan het schema hielden van het verzorgingstehuis. Al met al hebben de bewoners genoten van ons optreden. Ben, u heeft vast meegekeken met uw sigaret en colaatje van bovenaf, we hopen dat u genoten heeft, of in uw woorden te zeggen: ‘het ging wel’ of te wel u vond het harstikke leuk. Uw vrouw en de andere bewoners hebben het zeker naar hun zin gehad.

Iris Hornman