Meimarkt 2019

Na op zaterdag 8 juni in Loon op Zand te hebben geladen (met dank aan Bart Vromans, Maria, Dennis, Jasmijn en Iris- Hoera hoera voor Jasmijn onze redster in de nood die ook met haar auto klaar stond om de Loonsen weer naar huis te brengen- Henrike en Arend) werden de spullen aan de Juliana van Stolbergstraat bij de door SOL gehuurde kramen neergezet. Mijn God wat een spullen, hoe moeten we die verkocht krijgen?????

Afbeelding1

Even na 18.00 uur op zaterdag waren de kramen geplaatst en ze konden dus meteen ingericht worden. Maria is daar supergoed in (zij heeft talenten te over (niet alleen muziek maken dus) waar we graag gebruik van maken) en al snel was de kraam duidelijk en gezellig ingericht. Dat dat de kooplust opwekt, was ook snel duidelijk. De spullen vlogen (tegen betaling) de kraam uit. We hadden dan ook een stel geweldige verkopers achter de kraam staan (Maria, Chantal de Bonth, Fleur en Harm Wijkhuis en Willem Ligtenberg). We zeggen het iedere keer weer: het meeste verdien je tussen 19.00 uur en 00.00 uur op zaterdag. Chantal en Fleur zorgden ervoor dat onze kraam goed opviel: met kleurenlichtjes knipperende brillen en staven trokken volop de aandacht (dank dames!!) Drukte genoeg gelukkig en rond middernacht hadden we al een mooi bedragje bij elkaar. En dan de nacht, moeilijk? Soms, maar dankzij Ton en (andere) Bernadette viel het ook nu weer heel erg mee. Het bleef droog en de klanten waren erg gezellig. Geen onvertogen woord, wel lol voor drie. Een mooie groene ketting op een prachtige poncho, rood-wit met een vleugje groen, is toch schattig voor een heer van stand.
De nacht was wel een beetje koud, maar het schrobbelerke van de organisatie maakte veel goed. Vanaf 07.00 uur konden we een heerlijk ontbijtje nuttigen bij de Kattenrug. Daar knap je van op Dat was alleen maar mogelijk dankzij de vroege-vogels-ploeg van de Marjoleinen en Letty. De kraam was goed en vertrouwd bezet. De verkoop ging, na een dipje tussen 05.00 uur en 07.00 uur weer lekker verder en we raakten steeds meer door onze spullen heen. Om 12.00 uur waren de vroege vogels klaar met hun dienst en kwamen Lucas en Ludwig voor de laatste loodjes achter de kraam. Gelukkig bleef ook Letty mee helpen, want het werd nog een aardige partij druk. Vanaf 16.00 uur kon je gratis meenemen en kon je daarvoor iets in de pot doen. Op deze manier raakten we de minder gangbare zaken nog voor een groot deel kwijt en hoefden we uiteindelijk maar vier kleine dozen van de heel vele dozen, kratten, tassen en zakken naar de kringloopwinkel te brengen.
We hebben weer een geweldig mooi bedrag bij elkaar verkocht voor onze uitjespot. Nu nog een paar muzikanten van SOL die het uitje gaan regelen en dan weten we helemaal weer waar we het voor deden!
Over twee jaar weer? Jep, Maria en ik gaan er nog een keer voor en als de mensen van hierboven ook weer mee kunnen helpen, hebben we zeker weer een prachtige markt.
Ik heb het weer erg naar mijn zin gehad met maatje Maria en de anderen. Hartelijk dank allemaal.
Dikke zoen, Bernadette